Algemene voorwaarden

DEFINITIES

  1. TIDY: TIDY gevestigd te Tilburg onder KvK nr. 85443417
  2. Opdrachtgever: degene met wie TIDY een overeenkomst is aangegaan

Artikel 1 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, in welke vorm of op welke wijze dan ook.
  2. Van het in deze algemene voorwaarden bepaalde kan uitsluitend worden afgeweken indien dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen. In dat geval blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden onverkort van kracht. De overeengekomen afwijkingen gelden alleen voor de overeenkomst waarbij die afwijking is overeengekomen.
  3. TIDY is bevoegd bij de uitvoering van overeenkomsten, naar eigen inzicht, gebruik te maken van (diensten of producten van) derden. Ook in die situatie gelden deze algemene voorwaarden.

Artikel 2 – Offertes en Overeenkomsten

  1. Offertes en prijzen zijn vrijblijvend en hebben een geldigheidsduur van 30 dagen, tenzij schriftelijk anders is aangegeven. Offertes en prijzen zijn gebaseerd op de door de opdrachtgever geuite wensen. De offerte omvat een omschrijving van de te verrichten diensten.
  2. Afspraken met TIDY kunnen door de opdrachtgever tot 48 uur voor aanvang van de afspraak kosteloos worden geannuleerd. Wordt binnen die termijn geannuleerd, dan worden 10% van de geoffreerde kosten bij de opdrachtgever in rekening gebracht.
  3. Afspraken kunnen door TIDY steeds worden geannuleerd in geval van ziekte,  arbeidsongeschiktheid en/of andere omstandigheden die TIDY verhinderen de opdracht uit te voeren. Annulering door TIDY geeft de opdrachtgever geen recht op schadevergoeding.
  4. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat een opdrachtbevestiging door TIDY, op welke wijze dan ook, aan de opdrachtgever is overhandigd of indien de opdrachtgever schriftelijk met de offerte instemt, dan wel toelaat dat met de uitvoering van de opdracht wordt begonnen.
  5. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten diensten te wijzigen of uit te breiden, zullen partijen in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen. Eventuele (financiële) consequenties van deze wijziging worden tussen partijen vastgelegd.
  6. In offertes, opdrachtbevestigingen of overeenkomsten genoemde tijden en termijnen gelden als indicatie. Opdrachtgever kan daaraan geen rechten ontlenen. Indien naar het oordeel opdrachtgever sprake is van een fatale termijn, dient dit uitdrukkelijk schriftelijk tussen partijen te worden overeengekomen.

Artikel 3 – Prijzen

  1. Alle prijzen zijn in euro’s en exclusief btw en inclusief eventuele in het kader van de uitvoering van de overeenkomst te maken kosten, tenzij schriftelijk anders is vermeld. Bij prijzen aangeboden aan particulieren wordt ook de prijs inclusief btw vermeld.

Artikel 4 – Betaling

  1. Facturen dienen binnen veertien dagen na factuurdatum te zijn voldaan. TIDY is steeds gerechtigd de totale prijs van een opdracht in delen te factureren. Door het enkele verstrijken van de betalingstermijn is de opdrachtgever in verzuim; een ingebrekestelling is niet nodig.

  2. Bij niet(-tijdige) betaling door de opdrachtgever is de opdrachtgever vanaf de dag waarop de betaling uiterlijk had dienen plaats te vinden tot aan de dag der algehele voldoening over het openstaande saldo een rente verschuldigd van 1,5% per maand. Een deel van een maand geldt als volle maand.

  3. Ten laste van de opdrachtgever komen tevens alle (buiten)gerechtelijke kosten, van welke aard dan ook, die TIDY als gevolg van de niet-nakoming door de opdrachtgever van diens (betalings-)verplichtingen heeft moeten maken. De buitengerechtelijke kosten bedragen 15% van de hoofdsom, met een minimum van € 200,00 exclusief btw.

  4. De opdrachtgever heeft niet het recht van verrekening, opschorting, ontbinding wegens tekortkoming en/of vernietiging, tenzij daarin in deze algemene voorwaarden is voorzien. TIDY heeft het recht al hetgeen zij, al dan niet opeisbaar, van de opdrachtgever heeft te vorderen, te verrekenen.

Artikel 5 – Uitvoering van diensten

  1. Indien de opdrachtgever constateert of redelijkerwijs kan constateren dat TIDY in het verrichten van haar diensten is tekortgeschoten, dient hij dit direct aan TIDY schriftelijk gemotiveerd kenbaar te maken. TIDY zal in voorkomende gevallen door de opdrachtgever een redelijke termijn worden gegund om, indien mogelijk, het gebrek te herstellen. Alle kosten hiervan zijn voor rekening van de opdrachtgever tenzij er sprake is van aansprakelijkheid van TIDY zoals bepaald in deze voorwaarden.

Artikel 6 – Onderzoek, reclame

  1. De door TIDY verrichte diensten worden geacht volledig te zijn geaccepteerd en akkoord bevonden door de opdrachtgever indien door de opdrachtgever niet binnen één week na oplevering van de diensten gemotiveerd wordt aangegeven op welke onderdelen de verrichte diensten niet naar behoren zijn verricht cq. opgeleverd.

Artikel 7 – Garantie en aansprakelijkheid

  1. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, is er steeds sprake van een inspanningsverplichting van TIDY jegens de opdrachtgever. Er kan derhalve geen garantie worden gegeven m.b.t. het resultaat van de door TIDY verrichte diensten.

  2. TIDY is niet gehouden tot vergoeding van schade aan de opdrachtgever of derden, tenzij er aan haar kant sprake is van opzet of grove schuld.

  3. TIDY erkent geen enkele aansprakelijkheid voor indirecte, gevolg- of bedrijfsschade, gemiste besparingen en winst- of omzetderving.

  4. Indien TIDY, om welke reden dan ook, gehouden is enige schade te vergoeden, dan is die vergoeding gemaximeerd tot het bedrag van de factuur m.b.t. de diensten waardoor de schade is veroorzaakt.

  5. De opdrachtgever vrijwaart TIDY van enige aanspraak die derden ter zake van de uitvoering van een met TIDY gesloten overeenkomst tegen TIDY doen gelden, voor zover de wet zich er niet tegen verzet dat die schade en kosten voor rekening van de opdrachtgever komen.

  6. Een grond die aanleiding kan zijn tot een vordering tot schadevergoeding, dient uiterlijk binnen zeven dagen nadat de opdrachtgever de schade heeft ontdekt of redelijkerwijs had kunnen ontdekken, bij TIDY schriftelijk te zijn gemeld, bij gebreken waarvan het recht op schadevergoeding vervalt.

Artikel 8 – Overmacht

  1. Ingeval van overmacht is TIDY niet gehouden haar verplichtingen jegens de opdrachtgever na te komen, respectievelijk wordt de verplichting opgeschort voor de duur van de overmacht.

Artikel 9 – Opschorting en ontbinding

  1. TIDY kan de overeenkomst ontbinden indien zich omstandigheden voordoen die van dien aard zijn, dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

  2. TIDY kan de overeenkomst ook op voormelde wijze met onmiddellijke ingang beëindigen indien bij de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het, om welke reden dan ook, niet mogelijk is het overeengekomen resultaat tot stand te brengen.

  3. Bedragen die TIDY heeft gefactureerd of nog zal factureren in verband met hetgeen zij reeds ter uitvoering van de overeenkomst heeft verricht, blijven onverminderd verschuldigd en worden op het moment van de beëindiging van de overeenkomst direct opeisbaar.

Artikel 10 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op alle offertes, opdrachtbevestigingen en overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Op geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin TIDY is gevestigd, tenzij de wet uitdrukkelijk een andere rechter als bevoegd aanmerkt. 

Einde, algemene voorwaarden